donderdag 4 april 2019

Zeeën van thuis dierengeluk

De zeepaardjes worden steeds mooier. Mijn, op dit moment, favoriete tafellaken raakte bijna op. Dus voor ik er zelf geen eentje had naaide ik reststukjes aan elkaar en deze is echt nog mooier, met stiksels, net echt een Pippi en Holly mix.
Sinds mijn eindexamen video-installatie zelfportret 'Loopeend naar de TT' ben ik gek op de Indische loopeend/fles-eend. Twee fles-eenden volgde ik drie maanden. Ze woonde op kinderboerderij in het Rembrandtpark, vlak bij mijn huis. Elke dag was ik daar om opnames te maken. Soms moest ik uren op ze wachten, want dan zaten ze op het stilteveldje, waar de mens niet op mocht.
Bij de kinderboerderij langs het Schoenmakerspad, waar ik nu woon, hebben ze ook fles-eenden. Daar ga ik zo af en toe langs.
Later als ik groot ben, of mijn huis dat is, wil ik er ook een paar, om tijdens de koffiepauze naar ze te kijken. Al is het nu ook al heel leuk in de tuin met kat, konijnen en vogels.