zondag 21 april 2019

Hij Staat er goed op

Ohhhhhhwww we mochten naar Paaspop en we stonden op de speciale gastenlijst. Ik bleef terwijl Marcel en Teun al de bandjes gingen ophalen nog even in de auto zitten. Stapte iets later dan Mars en Teun de gastenruimte in en precies toen kwamen de artiesten van De Staat daar uit. Ik ben fan! Niet dat ik in de pit ga staan. Een zijlijn fan. Timing is alles. Mijn dag kon niet meer stuk, dacht ik. Dat bleek ook.
We zagen Bizzey, strak in het pak, uhm strak in z'n blote bovenlijf, met toffe show en vieze liedjes en energiek en krachtige danseressen, mijn nieuwste favoriet Donnie, ik hou van zijn humor, dansje, accent en klank, natuurlijk ook De Staat. Werkelijk een voortreffelijk optreden! intelligent, maf, inspirerend, opzwepend en geniaal. Als klapper ook nog vooraan staan bij 'Oscar and the wolf' met de meest sexy zanger van België. Mijn hart klopte als een dolle vanzelf stevig door. Of was dat omdat ik zo'n beetje in de speakers stond. Boem! Boem! Wat een tof festival cadeau en zien jullie dat ook? De zanger van De Staat doet met z'n vingers een haasje zoals je doet als je bij elkaar in de tent slaapt en dan met het licht van een zaklamp schaduw-dier-figuren op het tentdoek maakt. De Apollo-tent was wat groot om dat goed te kunnen zien op het tentdoek, maar wat een tof festival cadeau, ik bedenk de schaduw van de paashaas op het doek er zelf wel bij.