maandag 15 april 2019

Fijn assembleren

Alles uit de kast voor Rembrandt. Geïnspireerd door het jaar van Rembrandt doe ik van 11 mei tot 16 juni mee met expositie 'Het warenhuis van St Jan' in Boterhal Hoorn. De expositie is ook geïnspireerd op de tijd waarin hij leefde en daar verzamelden ze schoonheden, net als ik.
Nu zo'n verzameling naar mijn tevredenheid vormgeven. De moeilijkheid zit hem in de hoeveelheid. Ik mag maar één werk inleveren. Eigenlijk kan ik heel die boterhal wel vullen met kijkkistjes. Dus kiezen en das nou net lastig. Want dan moet het dus goed zijn. Als je er 20 mag maken, mag er best wat minder werk tussen zitten. Maar als het er eentje is, dan moet dat direct de beste zijn. Daar heb ik dus last van. Hoe maak ik één het beste werk?
Wel heel fijn om weer eens te assembleren. Eigenlijk is dat voor mij spelen, deed ik op de academie ook het allerliefst. Verzamelen en assembleren. Ik zou bijna zeggen hmmmmmmm, lekker.