dinsdag 16 april 2019

Oranje met gouden draadjes

Bezig met werken aan expositie in Boterhal Hoorn, 'Het warenhuis van St Jan', geïnspireerd op Rembrandt en de Gouden eeuw. Wat ik al schreef is dat ik op de academie genoot van het verzamelen en het assembleren. Nu denk ik dus, ja dat kan ik al en dat deed ik. Wat past als ik nu iets inlever voor een expositie? Waar ben ik nu mee bezig? Nou met serie 'Schijnen in kwetsbaarheid' bijvoorbeeld. Dus moest ik er ook één in die serie maken en moest Rembrandt ook door de midden genaaid.
Pijn in mijn stuitje en de kleur van dat chakra is oranje. Dus ben ik op zoek om me te omringen met oranje. Gelukkig waren de sinaasappelen bij de Vomar in de aanbieding, oranje in de buik, oranje op het netvlies. Hopelijk gaat het nu snel over de pijn.
Letterlijk lichtpuntje aan eind van de middag. Ik zag een piepklein stukje regenboog in de vlinder-vleugel-wolken.