maandag 30 mei 2016

Roots, toet en drie generaties

Hoe dan ook verbonden met Schagen. Soms stoot af en soms gebeurt er iets waardoor ik geniet van mijn roots in Schagen. Zoals afgelopen zaterdag.
Toen ging Teun werken bij Peetoom, restaurant De Posthoorn, maar zo noemde wij het nooit. Mijn moeder werkte daar vroeger, ik ging mee, zelfs toen ik nog heel jong was, en in de box zat terwijl zij werkte.
Hoe oud ik precies was weet ik niet meer, als tiener ging ik zelf bij Peetoom werken. Bij het ijsloket en in de keuken, afwassen en andere keukenklussen. Hapjes maken en toetjes maken vond ik dus heeeel leuk. De appeltaart die ik nu nog steeds maak is van het recept van Margriet Peetoom (r.i.p.). Nu heeft Teun dat zaterdag voor het eerst gedaan. Drie generaties bij Peetoom, een familie die ook al generaties lang een bedrijf runnen, mooi.
Ijs toetjes maken, zoals een bananasplit of de pech melba vond ik een feest om te mogen doen. Geen verrassing dat dit ons toetje van vandaag was.