zaterdag 7 mei 2016

Bijzondere aandacht voor parfum Eau d' Amsterdam

Eau d' Amsterdam is een parfum gemaakt van de Amsterdamse iep, bedacht door Tijdmakers. Om het festival Springsnow te bekostigen ontwikkelde ze het parfum en brachten het vorig jaar op de markt.
Omdat het festival nu in Amsterdam speelt en ik me door twee jaar deelname en de verkoop van Eau d' Amsterdam me verbonden voel, klom ik even in de iep voor een takje met iepen zaadjes.
Even wat extra aandacht voor het parfum, met Moederdag in mijn achterhoofd. Het parfum is overigens ook fijn voor vaders.
Ik kreeg er wel perverse gedachten van, van dat zaad en het opspuiten van het parfum gemaakt van de zaadjes van de iep. Misschien ook door het warme weer, of zo. Dit kwam bij me op: Iedereen wil op Moederdag toch ruiken naar zaad..... Ik zelf vond dat dus heel grappig, en post het dus ook nog eens.
Verder kwam er ook een liedje bij me op en hing ik twee zelfgemaakte uilen van papier in de: "De uil zat in de olmen bij het vallen van de nacht, koekoek.....". Olm = iep.
Springsnow plaatste een tijdje terug een foto van een winkel in de leukste winkelstraat van Amsterdam, de Csaar Peterstraat, als ik het goed heb. Eén van die winkels had iepenzaadjes op het raam. Ik wil best meedingen aan de leukste straat van Schoorl. Dus plakte ik vanmiddag zaadjes. Ze bleven goed plakken, het zaad. (even opgezocht, het is zelfs de leukste winkelstraat van Nederland 2015).
Goeie foto's maken lukte dan weer niet. Zelfs niet met de lieve inzet van de buuf met een joekel van een sjaal uit haar winkel 'The big Moose'. Enorme reflectie. Dus deed het van binnenuit. Wie weet lukt het van de week nog met bewolkt weer, of een keertje vroeg in de morgen.