zaterdag 7 juni 2014

Vloerzicht op de kunstrai

Gister was ik op uitnodiging van Life the gallery op de Kunst Rai, Amsterdam en ik merkte dat ik de gewoonte van mijn moeder overnam, ik keek naar de grond. Ze adviseerde dat altijd, geen idee waarom, geld vinden? goudstukken zoeken? eieren? Ik weet wel dat ze één keer vreselijk haar hoofd stootte aan een balk in een oude boerderij. Toen dachten wij allen dat ze van haar gewoonte af zou zijn, maar nee, een bult op haar hoofd maakte niet dat ze anders naar de wereld ging kijken.
Ik keek dus veel naar de vloer. Er lag, ik denk vanwege onkosten, bijna nergens tapijt. Ha! Waardoor er prachtige kruisen te zien waren.
Tussen de kruisen op de vloer door heb ik mooi werk gezien van Suzanne Jongmans, van galerie Wilms, Jeroen Bodewitz en ik vond de Putter. Nooit deze winter gezien in onze tuin, nu zag ik hem direct in het werk van Nicolas Dings. Op de vaandel van de drager, ik schat ongeveer anderhalve bij drie centimeter klein, zag ik hem 'parmantig' (kan een putter dat?) zitten. Die geef ik gewoon een dubbele foto.
En ik sprak Claire van der Plaat van Life the gallery over nieuw samenwerkingsproject: 'Sprookjesboek werkperiode'. Jeeeeeeej, Claire is enthousiast. Een project met: Maartje Jaquet, Krista Peters, Patricia van de Camp en ik Judith Koning. We mogen komen praten.



Nicolas Dings - Vaandeldrager