dinsdag 17 juni 2014

Het kwartje viel

Waarom ik zo graag met oude materialen werk. Ik dacht net, tijdens de boodschappen uit mijn fietskrat halen, ja toch weer bij de gewone dingen doen gaat het lichtje branden, dat het werken met oude, gebruikte en kapotte materialen te maken heeft met het spreekwoord wat mijn moeder vroeger wel gebruikte: "Als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje."
Ik wil van dat oude dubbeltje een kwartje maken, iets maken wat nog dierbaar, kostbaar of wonderlijk is. Of laten zien dat het gewoon prachtig mooi is.
Ik kom er nog op terug.
Nu verder met nieuw mini, met tekst. Eindelijk het laatste mini verlangen kan worden ingewilligd. Ik wilde graag een mini met tekst, een goeie tekst. Vond er wel een aantal van onder andere Shakespeare, maar wilde mijn eigen (het liefst briljante) tekst. Uhm, tja, als we het toch over oude spreekwoorden hebben 'bescheidenheid siert de mensch.' ..... Bloos. Ik vond tussen oud werk, oud werk met tekst. Jeh.