dinsdag 3 juni 2014

Toverfeeën waar zijn ze voor? Of zijn ze ook wel eens tegen?

Wat doen toverfeeën eigenlijk? Of elfjes. Wat doen elfjes eigenlijk? Ik ga vandaag eens op zoek. Eigenlijk ziet niemand ze ooit echt en als ze al gezien worden, dan geloofd eigenlijk niemand het. En toch zijn er heel veel mensen mee bezig.
Behalve in mijn prentenboeken heb ik er nog eentje echt gezien, ja in mijn verbeelding. Of is dat het dan misschien, de verbeelding. Of zijn ze dan net zoiets als God of Allah, of Aphrodite? Die zie ik ook nooit heel erg echt. Of draken, die zie ik wel eens, maar dat komt dan omdat ik een brandend verlangen heb om vuur te zien.
Een Toverfee. Ik naai er wel eentje vast aan een oude zakdoek. Dan kan ik haar zien.


















Stukjes afbeeldingen op de foto's komen uit prentenboeken uit mijn boekenkast: "Mijn draak" van Jackie Morris, "Ondine" van Benjamin Lacombe en "De sprookjeswereld" van John Bauer.
De zwarte, slordige, letters zijn van mij. Het was een tekst voor een opdracht. Ik probeer altijd te doen alsof ik ook kan schrijven met pen en inkt, een beetje als een tovenaar, geheime recepten opschrijven en ze zelf nooit meer terug kunnen lezen.