zondag 4 mei 2014

Op zondag naar de kerk om met Maartje St. Joris en de Draak ontmoeten

Vanmorgen ging ik met Maartje Jaquet naar de kerk, De Oude Kerk in Amsterdam. Daar was een special van Salon/ te zien "From Dust", er was een dienst, er werd gezongen en er ging een theepot in een baan rond de maan, of eigenlijk niet, of was het de zon, maan klinkt zo lekker, baan rond de maan. Het was weer een bijzonder samen zijn met een grote diversiteit aan mensen, zoals kunstenaars, familie, kerkgangers, ontwerpers, kinderen en vrienden daar in de Oude Kerk. Ik zelf ken de regels van een dienst slecht en vol voelde me daar onzeker over, maar vol respect werd ik ontvangen en meegenomen in het spel van de dienst. Iedereen mocht er zijn en dat is mooi.
Ook zag ik iepenzaadjes, ze schuiven overal tussen- en onderdoor zoals in de kerk en de badkamer.
Joris Landman en Gijs Stork in de Oude Kerk, Amsterdam

de deur staat altijd open

iepenzaad