dinsdag 20 mei 2014

De kikker en het proces met het kruis

Kleine stoeipartij met kruis op mini en dat is niet de eerste keer dat ik dat doe met een kruis op vlak. Ik vind kruisen in werk altijd heel mooi, Antoni Tapies bijvoorbeeld kon dat heel goed, en dat wil ik dan ook wel. Ik maak ook wel kruisen, maar dan heeft het werk de vorm al. Een kruis verwerken op een vierkant vlak, lukt mij niet altijd erg gemakkelijk goed. Het is een proces.
Gister kwam ik tijdens het opruimen/sorteren van mijn atelier oude lp's tegen, echt van die zware. Die heb ik als vogelverschrikkers aan Floortje geschonken, het papier bewaarde ik. Nu ligt het kruis er onder. Ik kijk er nog even naar. En wat ik nu zie op de foto's die ik gister nam, is dat er nog een kruis ligt te wachten op een mooie oplossing.
Nu eerst maar met de kikker aan de slag, plop.

















kruis hangt, nog in proces