woensdag 21 mei 2014

Ode aan de iep en de achterkant

Gisteravond zat ik ineens met Wilma in een heel verrassend klein theater: Torpedo theater, Amsterdam. Springsnow organiseerde de ode aan de iepen van Amsterdam en sloot gelijktijdig het Springsnow festival Amsterdam af. Voor de avond begon was ik al blij. Zo wie zo blij, wat leuk dat ik Maartje Jaquet en Saskia Hoogendoorn heb ontmoet.
Ik hout van hout. Dat werd gister nog meer duidelijk.
Mariëlle van Lapidaire van Boomkompas sprak gister, ze heeft een kompas van 9 bomen gemaakt in Schijndel, dat ga ik 14 juni eens van dichtbij bekijken. Maartje Jaquet toonde zes van haar filmpjes, hier een link van haar mooie filmpje Paolo & Francesca, natuurlijk over het iepenzaad. Reinier Sijpkens van de muziekboot bracht samen met Fay Lovsky een ode aan al de 75 000 iepen van Amsterdam.















En hier de ode van Reinier en Fay:

En gister werkte ik aan een maffe vogel. Ik wilde graag een kikker maken en ineens maakte ik een vogel met een rare houding. Nu nog even kiezen of ik voor de voor of achterkant ga. Mijn voorkeur gaat 'natuurlijk' zoals dat de laatste tijd steeds gaat, naar de achterkant, de kant zonder de thinnerdruk van een parelketting. Wat het wordt ga ik zien. ...... Ik ga zo er weer mee aan de slag. Fijne dag.