dinsdag 18 februari 2014

Kantel werk

Ik las op de facebook pagina van de ao mini's in de tekst van Edith Brouwer dat de koper zijn/haar eigen kunstwerk kan samenstellen door verschillende mini's aan te schaffen. Dus ik dacht (weet ik niet meer zeker hoor) laat ik het de klant gemakkelijk maken. Mijn reactie was dat ik gister de goudhaan, die ik al een tijd had klaar liggen, door de midden knipte en er twee nieuwe ao mini's van maakte.
Terwijl ik bezig was met mini nr18 kwam ik, doordat ik een paardenhoofd van mini schaaksetje aan de zijkant van de lijst maakte, op het idee om de voorkant, de smalle kant van het lijstje te laten zijn. Eigenlijk had ik nog 1 echt mini verlangen en dat was tekst gebruiken in een van de mini's. Nou die werd zo in mijn schoot geworpen. Want gister vond ik bij het opruimen een waanzinnige tekst: 'een zee spook met 1000 haren'. Die was achtergelaten door een van de feestgangers van zondag. Meteen verkleind naar 10 cm en ingezet voor mijn mini proces, zo deed ik dat ook met een achtergelaten bloem tekening.
De draadjes van de tekst heb ik laten zitten, want het lijkt per ongeluk op een van de kunstwerken in mijn map met favorieten/inspiratie. Een 3d mini werd het.
Morgen breng ik ze weg. Ineens had ik daar zo'n moeite mee, afstaan, weg doen. Eerst maakte ik ze 'gewoon'. Nu zit ik in een maxi proces en raak ik gehecht aan ze. Ik vind ze prachtig. Werk er graag mee en aan en kijk er met plezier naar.