maandag 10 februari 2014

De verschoven, verlengde en mini blauwe dag

Is er een kans dat blauwe maandag ook op een andere dag kan vallen? Of over een aantal dagen? De mini flow, die overigens groot was, ben ik dit weekend kwijt geraakt. En dat is dan bijna altijd het punt dat ik het op geef, bedenk ik nu ineens spontaan. Ha!
Zo gaat het dat dan: Ik schiet als een komeet een tijdje omhoog en doe de meest leerzame dingen op en vlam hoog. En op het punt dat ik iets zak of dat het wat gaat turbuleren (is dit een woord?) dan haak ik af. Wat een wijze les en dat op de uitgestelde 'blue monday'. Dus wat ik nu ga doen is door gaan, zonder de komeet onder mij. Zeg ik nu heel stoer tegen mezelf.
Eerst maar eens koffie enzo.
En oh ja ik zal nog even zeggen wat ik gedaan heb in mijn ao mini proces. Zo spande ik de geborduurde zwaluw toch achterstevoren op het raamwerk van 10 x 10 cm. Haalde ik wat verzamelingen uit de kast, deed ze snel weer terug, want ineens vond ik het een troep op mijn bureau. Probeerde nog iets met roze cirkels en als laatste haalde ik vanmorgen voor het ontbijt het witte en gele draad van ao mini nr1 af. Had ik gister toegevoegd omdat ik hem voor Bass had gedupliceerd en dat was toch niet goed, hij was immers al af, geweest. En ik naaide een stukje schors van een berk op een lapje en legde nog een veiligheidsspeld met wit aanhangsel (van mijn tante Jo geweest, geen idee wat het is/was).
Ik wil alleen nog iets met een tekst doen, alleen komt er geen briljante tekst boven. Nu ben ik wel met een samenvatting van mijn werk bezig in de vorm van mini's en kan ik met gemak een oude tekst nemen, zou je zeggen, ik zei het zelfs tegen mezelf. Ik ben benieuwd. Fijne dag.