vrijdag 7 februari 2014

Groen is vogel met bloem en mini's in het kwadraat

Groen is vogel met bloem. Steeds heel het proces van ao mini nummer 2 op de foto gezet en toen was er ineens een heel andere ao mini nummer 2. Klaar. Al een jaar of 6 heb ik tekeningen van kinderen bewaard van een opdracht van Teun haar klas. Om ooit nog iets mee te gaan doen. Gedaan nu.
De opdracht die ik mezelf gaf bij dit project is om een samenvatting te maken van mijn eigen werk, een soort boekverslag, maar dan anders. Heerlijk om zo te werken, want ik 'bespreek' alleen maar de hoogtepunten.
Al een tijdje was ik ontevreden met 'groentje' nr 2 en woensdag ben ik rigoureus gaan strippen. Tussendoor nog de was gedaan, zachtjes in mijn hoofd mopperend, dat het wel heel stroef loopt met nr2. Toen nog de gordijnen van zolder ingekort, hingen al een jaar voor de verwarming. Daarna knipper ik met mijn ogen en ik heb een nieuwe nr2. Tja ineens zit ik er dan weer in en dat is waar ik zo gelukkig van word. De concentratie, inspiratie, maken. Wat het precies is? Het maakt me blij. Kon ik zo maar mijn geld verdienen.
Nr7 is ook af, ja ik hou nou eenmaal van veel, de opdracht was: maar er 6..... ennne nr8 is in wording.




nr2 en nr7