zaterdag 9 februari 2013

Eye sea

Prachtig inspirerende tentoonstelling gezien gister in Eye, het nieuwe filmmuseum in Amsterdam. Aan de linker kant van de entree zag ik de zee. Mooi vormgegeven gebouw en herkenning voelde ik en vertrouwen gaf het me bij het lezen van de teksten over filmmaker Oskar Fischinger bij de tentoonstelling in Eye. Hij zet muziek om in bewegend beeld.
Ik zie ook bewegend beeld bij muziek, wanneer ik een film ga monteren is de start altijd bij het luisteren en uitzoeken van geschikte muziek. Van te voren weet ik niet uit mijn hoofd welke muziek passend is, pas als ik het hoor zie ik de film voor me. Oskar Fischinger zijn abstracte werk deed me ook verlangen naar de Rietveld, lekker maffe animaties maken.
Na Eye heerlijk ouderwets bier gedronken in café De Pont.
298

298 dubbel

298 dubbel