maandag 25 februari 2013

De speurtocht naar succes

Vandaag op zoek gegaan naar webshop, (en vossen tijdens de vossenjacht van school een heuse zoekdag) ineens moest dat, want nu gaan de zaken lopen, gevonden etsy. Ik verkocht vanaf december al bij mijn zus natuurlijk bij De ku(n)st in Schoorl en zelf doen. Waarom niet? Ik zeg altijd dat ik niet van de verkoop ben, maar dat kan veranderen. Als een webshop een percentage vraagt, dan kan ik voor dat percentage toch wel de berichten beantwoorden, al keer ik mij vaak tegen de (ongeschreven) regels, afspraken, manieren, voorschriften en etiketten. En weet dus niet goed hoe de juiste manier van antwoorden en afhandelen is van zaken doen. Op gevoel. Kan dat wel in de zaken? Door die twijfel doe ik naar mijn idee altijd een beetje klunzig, of doe ik dat altijd. Al zou ik nou vaak zaken doen, dan verandert dat vast. Ik heb wel eens gelezen als je iets 10 000 uur doet, dat je je dan een meester kan noemen. Wil ik best 'verkoop meester' zijn.
Jeetje, ik snap wel waarom ik, als ik de laatste paar dagen een kaart trek, steeds 'zingen' of 'spelen' trek. Ik neem echt alles wat ik doe serieus, zelfs dit gebrabbel op mijn blog, of is dit weer de angst voor succes? waar ik al eerder bang voor was dat ik dat zou hebben. Werken/kruizen van mij staan in de vtwonen deze maand (alweer werk van mij, das echt top en heel erg om trots op te zijn en te wiebelen en te jubelen, echt serieus fijn) en ik kreeg gister al een bericht van iemand (wat ik overigens vandaag pas vond op mijn mobiel) die interesse had, dan ben ik eerst helemaal blij en daarna begin ik te twijfelen........ zucht. Ik geloof dat de zon mij kan helpen. Kom maar op met die lente! Wat een geëmmer. Ik wil ook gewoon blije berichten posten, dat ik zo blij ben en gelukkig en nooit twijfel aan wat dan ook. Oh wat ben ik blij vandaag zeg!!! zo blij. Nou gaat cynisme niet zo goed via geschreven woord, dus ik zal het hier maar uitleggen, dit was cynisch bedoeld.
Dus hier komen dan maar de foto's van mijn 365 dagen project, ga ik ook al zo serieus trouw mee door; glazen van de boerenmeisjes-gang en begin van de speurtocht naar vossen vanmiddag en kruis in wording, die in de vtwonen staat. Zeur ik vandaag verder nergens meer over.
ps en ohja, tijdens de speurtocht op zoek naar vossen heb ik vals gespeeld door geleende stickers te plakken op de niet gevonden vossen. Met kids in de buurt ben ik dan weer wel heel grappig en ondeugend. Misschien moet ik die in de buurt houden dan.
z.o.z.
317

318