zondag 10 februari 2013

De Hollandse sneeuwbloesem en katoenplant

Er bestaat volgens mij zoiets als prinsessenblauw, of koningsblauw of misschien wel alle twee. Ik ga niet de moeite nemen om het op te zoeken. Waar het om gaat is dat ik een werk bespreking heb gehad bij Wegert & Sadocco en mijn inspiratie weer op hol slaat. Twijfel maakt plaats voor het gebruiken van die twijfel. Als ik geen overeenkomst zie in mijn werk, of als ik het misschien alleen niet kan verwoorden, dan ga ik het gebruiken. Dus voor "The playground" mijn solo bij Wegert & Sadocco gaat over: Prinsessen, gaat buiten de lijntjes, het lijkt nergens op, thema loos/los, gaat over alles wat ik wil en is Zonder gemene delen, van alleen de woorden 'gemene deler' al word ik al blij, want ik ben dol op sprookjes films, filmsterren met wapperende lange rokken, zo ook bijvoorbeeld de rokken van de actrice die Camile Claudel speelt, ze moeten wel gedragen worden en bewegen, het liefst natuurlijk wapperen in de wind. Net dacht ik ook aan gietklei, een bloemen zee van witte bloemen, zo sprookjesachtig als in de animatie film 'Caroline'.
300

301
301 dubbel