dinsdag 30 oktober 2012

Zoek

Ik ben aan het zoeken. Met ASK heb ik in het eerste weekend van december een expositie in Markt 18,  het nieuwe cultuurhuis in Schagen. Gister hoorde ik het. Onbekend welke plek ik daar krijg, onbekend of ik een ruimte met iemand ga delen, onbekend hoeveel vierkante meters ik ga krijgen. Dus ik ben aan het zoeken. Beperking, improvisatie, alles ligt open. Ik ben aan het zoeken, wil ik dit wel? Wil ik wel vrijdagmiddag 30 november vier uur te zien krijgen welke plek ik heb gekregen en dan direct in gaan richten? Wat wil ik? The Secret (nog steeds niet gezien of gelezen) slaat me wel al dagen om mijn oren. Alles ligt zo open, dat ik dus nu van alles kan wensen. Maar ja, wat wil ik? Ga ik een nieuwe installatie maken? Hoe groot dan? Dus dat kan eigenlijk niet of wel? Gewoon iets groots maken en dan maar proppen als blijkt dat ik het stookhok als expositieruimte heb gekregen? Oud werk laten zien? En wat dan? Wat heb ik toch veel vragen. Ben helemaal lijp ook van het zoeken naar inspiratie, de ideeën komen al mijn poriën uit. Zwanger van 5 miljoen nieuwe werken. Zoveel gezien, vandaag, al mijn favoriete kunstenaars bekeken, heel mijn kunstboekenkast door gekeken. Nu ontplof ik, nou ja implodeer, want ben kapot van al dat kijken. Ik kan maar beter gaan doen. Nu is het natuurlijk zo dat zwangere heel veel rust moeten hebben, ik ga het er dan maar van nemen. En gelukkig komt Jos morgen en gaan we weer een filmpje maken voor ons nieuwe project: Elke week Vers. Voorlees animaties ter ere van het jaar van het voorlezen. Werkelijk samen een idee vormen en uitwerken tot een korte film en dat 52 keer. We hebben er al twee opgenomen.
Vandaag ook mijn werk opgehaald uit de winkel van Tulpenland, Sint Maartenszee. Nog even wat aan het werk veranderen en dan gaan ze solliciteren om naar de winkel van vtwonen te mogen gaan.
Beetje veel tekst vandaag, maar ben te moe om het te herlezen en te rediculeren (dit van ridicuul). Zo ik heel fijn vinden om er een ridicuul verhaal van te kunnen bouwen, nu nog. Maar helaas, gewoon veeeel letters in mijn tekst vandaag. En lekker veel labels, ook nog.
205