maandag 8 april 2024

Wede en bloemen weelde

Nu al plezier van de vele bloemen in onze tuin. Aan zee is het even leren wat er groeit. Tijdens de Covid crisis en net erna heb ik even geholpen bij Huiberts Biologische bloembollen. Sinds die tijd gaat al mijn zakgeld op aan hun bloembollen en akkerzaad. De verschillende narcissen van Huiberts zijn op z'n retour, de blauwe druif staat ook al een tijdje. Nu gaan de boshyacinten in bloei. Zo enthousiast ben ik over die bio bollen. Ik kijk de bloemen bijna de grond uit. Over grond gesproken. Ik ben palmkool aan het kweken, in onze aanbouw. Lekker warm en zonnig. Die vind ik ook zo mooi voor in de tuin.
Voor het tweede jaar komt de Wede van zaden van kunstenaar en activist Claudy Jongstra op en ik zie de bloemen er al in zitten. Blij dat ze het doen hier aan de kust van Callantsoog.