dinsdag 16 april 2024

Schotse distel

Voor mijn nieuwe serie met cirkels lees ik sprookjes over bloemen. Dit werk is geïnspireerd op verhalen van de distels in Schotland. Hoe Noormannen stilletjes op sokken aan land kwamen. Om de boel te veroveren. Daarna in de stekelige distels trapten en zo zichzelf, door een gil, verraden. Zou hier de held op sokken vandaan komen? Ik ga het niet eens opzoeken. Besluit nu dat dat het geval is.
Volgend werk is geïnspireerd op madeliefje. Gruwelijk sprookje overigens, met leeuwerik. Hopelijk is het werk wat er komt gezelliger dan het verhaal. Alvast wat foto's van madeliefjes uit onze tuin. Die staat vol. Ik doe net als vorig jaar mee aan 'Maai mei niet'. Het gras geeft zoveel bloemen. Mars denkt overigens dat, wanneer het juni is, ik een zeis nodig heb om het gras te maaien. Ik ben bang dat hij gelijk gaat krijgen. We kunnen er bijna een doolhof van maken. Nu een fijne plek voor insecten. Wie weet zijn die ook dol op doolhoven. Zou zomaar kunnen. Die spelen vast ook, net als andere dieren en mensen. Lekker spelen.