zondag 16 mei 2021

Weer wees

Weekend, wandelen, werken. Ik zit er op. Op de drie W-s. Zeker op de twee wees van wandelen en werken. Keramiek aan het gieten en slingers knippen. Goed te combineren. Want gieten betekent ook wachten, namelijk de droogtijd van de gietklei en leeggiettijd. Tussendoor klein en kort concentratie werk werktijd. Dat is nu weer even slingers. Want verslingerd ben ik wel. Wat ook tijdens het gieten door kon was werk kopen van Melissa Halley. Vaak als ik iets verkoop moet er geld naar een andere kunstenaar. De serie slapende dieren zijn favoriet. Ik hou van haar lino drukwerk en haar eenvoudige of eigenlijk pure tekeningen. Ik viel vandaag voor een slapende ezel. Bij het kopen bleek het een geitje te zijn. Nou ik hou er wel van. Dubbele dieren. 
Na het werk nog lekker wandelen met Teun. Ze woont vlak bij een groot park. Met zelfs een eigen boswachter. Dat wil ik ook in Schagen. Met terras in het groen, terras op het gras. Lijkt me wel nodig, een echt groot stadspark. Om te wandelen, spelen, ontspannen, bewegen of alles tegelijk. Een groot wandelpark met veel bomen, bloemen en water wens ik voor Schagen.
Thuis na het wandelen kwam Pip lekker op tafel liggen. Net als een vosje of de Slapende Fennek van Melissa Halley. Waar je aandacht aan schenk groeit. Neem een kijkje op haar site en shop en laat je collectie groeien.