donderdag 20 mei 2021

Droog koekje

Biscuitstook uitpakken, dat is hoe je de eerste stook noemt, heeft niets met koekjes te maken, en alles uit de kast voor de wedstrijd 'Niets is wat het lijkt' van Coda. Mijn sieraad voor die wedstrijd is een proces. Vandaag liep het stroef. Is het de bevestiging die ik niet kreeg? De maanstand? Of toch het artikel van Rutger Bregman die ik als podcast luisterde, vanmorgen bij de koffie. In dat artikel refereert hij naar Einstein. 'maar misschien had Einstein toch gelijk toen hij zei dat genieën hun beste werk voor hun dertigste doen, als ze nog durven waar ze later te belezen voor zijn." Die zin leek me te blokkeren. Ik moet zeggen dat ik dat woord genieën voor het gemak even buiten beschouwing liet.
Dus gingen alle deuren open. De wedstrijd verlangt namelijk werk wat je niet zal verwachten als sieraad. Nou ik bewaar en verzamel (van) alles. Dus genoeg te vinden. Veel verschillende combinaties kwamen langs. Uiteindelijk was het sieraad zo'n beetje precies als het was voor het luisteren naar het artikel van Rutger Bregman. Het was namelijk uit een goede flow ontstaan. En deze dag was een vermoeiende. Wel leerzaam. Plus ik weet weer waar ik voor sta. En waar alles ligt.
Om de frustratie en de vermoeidheid uit het lijf te krijgen een avondwandeling. In de regen. Spoelt meteen al het zware van me af.