maandag 13 januari 2014

En toen was er een kikker en veel hij

Ik nam net een foto van mijn papierslinger, geknipt uit sprookjesboeken en zo zag ik kikker, hij en reeënzoon en toen. Dat is een mooi woord, toen. Zo'n woord die verboden is in een spreekbeurt op school. Ik vind hem mooi. Dol op toen. En dan vooral de: en toen. Dat doet me denken aan een onsamenhangend lang verhaal van een kind. Daar ben ik gek op.
En toen zag ik tijdens het fotograferen dat de eerste knop van de narcissen is open gegaan. Die had ik binnen gezet, beetje maf dat die wilde gaan uitkomen buiten.
De slinger is mislukt, en die hang ik dan op, thuis. Wie weet zou ik dat eens kunnen proberen, mislukte dingen in de winkel verkopen. Er zijn er vast net als ik, die daar voor vallen. Maar ja probeer maar eens expres te mislukken, uhmm werk te laten mislukken. Fijne dag.