maandag 4 maart 2013

Vol vertrouwen geen gelul

Dit weekend nam ik wat afstand van het internet. Ik merkte dat ik me niet meer verveelde, op het moment dat ik niets deed, greep ik naar het internet. Het is me goed bevallen. Overigens geen tijd gehad om me te vervelen dit weekend.
Had een vol cultureel weekend: Kijkje in INGhouse, genoten van schilderij van Berserik en marmer beeld van zittende vrouw 'Oosterse bruid' van Tony van der Vorst (leraar beeldhouwen van onze Koningin Beatrix) en kleine werkjes van Viktor Baltus, te zien direct bij entré inghouse. Naar Cody Chesnutt in de Melkweg, bij Wegert & Sadocco voor een heel inspirerende en lekkere salon over huidige expositie daar en met onder andere Joop Stoop. Daarnaast nog rond gereden met logerende dochter en verjaardagsfeestje. En oh ja bij het bedenken van de kop bedacht ik wat nou werkelijk het ding was van dit weekend, en dat is het vertrouwen wat ik voelde. Ik moet al weer lachen bij het idee!!!!!! Ik kwam er weer eens achter hoe ik ben, tja dat heb ik wel eens. Het verlangen naar een verhaal in woorden uit mijn mond is vaak groot, maar als ik dit weekend een aantal sprekers observeer dan heb ik toch weer het gevoel dat al dat gelul mij niet boeit. Wat een gelul (sorry) in de ruimte. Zo interpreteerde ik ook de performance die ik zag bij Wegert & Sadocco. Ik moest enorm lachen en dacht dat het de serieusheid van de kunst op de hak nam. Maar toen gingen de Duitse kunstenaars het uitleggen en bleek dat ze ook bloedserieus waren. Hahaha, grappig. Dussssss bij deze bevestig ik weer eens geen zin te hebben in moeilijk gepraat over kunst. Het mag natuurlijk wel, maar dan ga ik even een rondje door het bos in Petten of kijk ik naar een film met vrouwen in lange wapperende vieze jurken zittend op een woest gespierde volbloed Arabier hengst, daar hou ik van.
323

323 dubbel