vrijdag 1 maart 2013

Inhaal rood

Gister was ik op mijn oude lagere school om naar Teun, de jongens en de meiden te kijken die oefenen voor de jaarlijkse streetdance wedstrijd in 't Zand. Heerlijk dansende kinderen. Ik kan dan niet anders dan gelukkig zitten glimlachen, ik hou van ze. Kon ik maar altijd bij ze zijn : ) Dan was ik altijd blij en vrolijk. Behalve dan op een school, want dat heb ik 1 1/2 jaar geprobeerd maar dat was het niet. Zo'n instituut is het dan weer niet. Nee doe ze mij maar gewoon vrij. Ze oefende in mijn oude eerste klaslokaal, nu gymzaaltje voor kleuters, en dat was best gek en bijzonder. Want zo'n eerste jaar naar school maakt indruk. En dat doet het ook na jaren terug in het lokaal.
Nu hond uitlaten, ik had gister geen tijd gemaakt voor 365. Dus dat moest direct nu, nu Daf uitlaten. Lekker buiten en omdat het lente is hoef ik me niet meer in mijn sjaal, muts, dikke jas en handschoenen te proppen. Of misschien toch wel, ik zie een grijs soort mist hangen, maar ook de ini mini knopjes aan de takken, heerlijk lente in aantocht. Oh ja? Chiel zegt nu iets, oh complimenten dag op 1 maart: Wat ben je leuk, ik vind je leuk, precies zoals je bent.
322