vrijdag 9 november 2012

De waarom, ik kan het niet laten

Hoe ouder, hoe serieuzer, hoe bewuster. Waarom? Steeds weer kom ik tegen dat als je alles zou weten dat de wereld dan wel kan vergaan, of dan zou er geen honger zijn of zoiets groots. Nu gaat het daar helemaal niet om, gewoon om papier en een karaktertrek van mij. Ik doe. Bijvoorbeeld nu met papierpulp maken en dan papierscheppen. Er bestaan ook spreekwoorden die me de afgelopen dagen steeds inhalen, of die ik steeds hoor repeteren in mijn hoofd: 'Bezint eer ge begint', tja...... Ik had gewoon al heel lang zin in papierscheppen, leek mij leuk, of mooi, nou eigelijk had ik geen idee waarom. Maar nu heb ik inmiddels zo'n 50 vellen handgeschept papier, en nu? Waarom wilde ik papier scheppen? Om het doen? Of kan ik er nog iets van maken? Ben dol op boeken en boekjes en handgemaakte boekjes. Verliefd op Japan, de manier waarop daar met papier om gegaan wordt. Maar wat wil ik er mee? En waarom mag ik de waarom vraag niet vragen? Waarom? Haha, wat vind ik mezelf toch grappig en dat nog voor 9 uur 's morgens. Waarom doe ik dat?
215