maandag 26 november 2012

Alle potjes nog aan toe

Ik ben dus bezig met het afwassen en schoonspoelen van het glas uit de glasbakken van Floortje, Dorien en mijzelf voor de expositie komend weekend. Ik heb namelijk geen budget, want mijn installatie die ik had bedacht is niet verkoopbaar.
Na veel gegrom ben ik blij dat dat zo is, heb het academie-gevoel weer even terug. En wat lijkt het mij soms toch fijn om weer naar de academie te kunnen gaan, zonder dat laatste jaar dan, want eindexamen jaren vind ik stom. Dan lijkt het wel alsof je niet meer mag spelen, of is dat wat ik mezelf voor hield, kan ook. Deed het natuurlijk toch wel, stiekem.
Maar goed, de academie, heerlijk, al die machines, gereedschappen en waar ik dus naar toe wil is het budget, staat gelijk aan geen bugdet. Vaak in het weekend naar een rommelmarkt ergens in de buurt van mijn ouders, want daar waren de leuke spullen altijd nog zo lekker goedkoop en elke maandagmorgen op de fiets richting school langs het grofvuil. Fiets vol met ouwe zooi, waar ik dan weer heel gelukkig en geïnspireerd door raakte.
Zo voelde ik me afgelopen week dus weer even. Nu het meeste spoelwerk erop zit is alleen het besef nog over, het besef dat ik het academie-gevoel voelde. Want ik zit namelijk te grommen omdat ik een groot deel van de dag ben bezig geweest met het maken van een uitnodiging voor Markt 18. Ik had naar een uitnodiging gevraagd maar kreeg geen antwoord, dus maakte ik hem zelf. Twee en een half uur later ontvang ik de officiële uitnodiging van ASK........ grrrrrrrrrrrr zo zonde van mijn tijd, ik had toch zeker wel wat potjes kunnen breken, ehm wassen, hihi.
Oh ja wat ook zo grappig was!! nu ik toch weer zit te lachen!! Ik was bezig met het maken van de uitnodiging en zocht de postcode van Markt 18, toen kwam ik op dit stukje uit: 'Alle potjes leeg voor Markt 18' nouwwww ja. Hoe grappig is dat!?!?!? Zij wisten het al dat ik lege potjes uit de glasbak ging omspoelen en installeren in Markt 18.
Vrijdag inrichten, zaterdag en zondag expositie.
229