maandag 18 januari 2021

Green monday

Als je dan de dag een kleur gaat geven dan was de mijne groen. Tijdens het wandelwachten in het park naast het ziekenhuis vielen de groenen mij op. Overal was het. Groen op de takken, de stammen, het mos, zelfs in de vorm van een hartje, m'n Inti vest, het hoofd van het mannetje uit de boom en de wortels. Eigenlijk hou ik wel van bomen met zonder bladeren. 
's Avonds naaide ik nog twee kraaien,. Want zo werkt mijn hoofd. Als er ergens een woord is dat me triggert, dan bijt zich dat vast. Verder ging mijn hoofd nog op hol over 'Woordblind'. Dat verhaal moet nog even broeden. Dat komt. Ik kan al wel vertellen dat het 'Woordrijk' zou moeten zijn. Het trigger woord was de achternaam van oud collega Kraaijeveld. Ze zijn nog niet af, de kraaien. Want ik ging wandelen met de buuf. Het idee dat de aanstaande avondklok roet in het avond-wandelen met de buuf gaat strooien maakt de dag dan wel weer blauw. Eigenlijk ook wel mijn lievelingskleur. Blue monday, blue moon. Mooi toch blauw, blue en rond. Want wandelen met buuf Moon.