zaterdag 9 januari 2021

Drie Koningskraaien

Mooi wandelweer om de drie koningen te verenigen. Wat doe ik dan bij mijn ouders. Nou drie kraaien kijken. De kraaien bij m'n ouders hebben een horloge aan de poot. Precies om half vier zitten ze te wachten op voedertijd. Dat doen ze ook om kwart over negen 's morgens, maar dan ben ik er nooit bij.
Prachtige beesten. M'n pa loopt dan naar de keuken om iets voor ze klaar te maken. De kraaien hun koppen draaien mee, die kant op, en wachten tot hij naar buiten komt. Zodra hij buiten is, en nog wat tegen ze zegt voor hij het voer op het dakje gooit, volgen ze mijn pa en pakken het voer. Niet altijd even snel. Het lijkt wel of ze beleefd zijn en de kauwen ook een hapje gunnen. Want het voeren gaat ook in drieën. Want voor het geval dat één van de drie kraaien een hapje gemist heeft gooit mijn pa nog twee keer iets te kanen op het dak.
Verder geniet ik ook van de beste nieuwjaarswens van Melissa Halley. Gistermiddag toen ik terug uit Alkmaar reed vloog er nog een zilverreiger een stukje mee naast de auto. Precies als op deze linodruk van Melissa. Goed geraakt. Ik ben onder de in(kt)druk.