maandag 4 januari 2021

Cacaotica carya illinoiensis de spirulina

Het lijkt wel een toverspreuk uit de Harry Potter boeken. Het zijn de Latijnse woorden voor de ingrediënten voor mijn wonderbrokken: pure chocolade met pecannoten en groene alg. Al een tijdje terug kocht ik Spirulina, groene alg poeder. Een wondermiddel en zoals bij Harry Potter de chocolade een wondermiddel is en ik in Frankrijk, zo'n honderd jaar terug, eens een verrukkelijke reep pure chocolade met pecannoten at. Die daarna nooit meer terug gevonden in welk land assortiment van welk land waar ik kwam dan ook. Moest ik het zelf eens maken.
Aan de kleur van groene yoghurt of een shake in het groen kan ik (nog) niet wennen. Waar verwerk ik de spirulina dan wel in? Vorige week bedacht ik dat het wellicht een goede combi was met pure chocolade en pecannoten.
Vandaag uitgevoerd. Chocolade gesmolten, spirulina en pecannoten toegevoegd en afkoelen. Daarna in brokken gesneden. Hopelijk is het een wondermiddel. Anders is het gewoon wonderlijk lekker. Gelukkig maar dat het lekker is. Want ik ben altijd van de veel. Zo ook met chocolade en bonbons maken. Ik heb immers nu twee kilo wondermiddel.