zondag 16 december 2018

Winterpret met parels

Gordijnen open, sneeuw. Onze konijnen blijken sneeuwkonijnen en Pip gaat voor het eerst met de voetjes in de sneeuw. Het kan niet toepasselijker, voor Maartje Jaquet ga ik naar Amsterdam, want Wintermatinee van !Club Fantasma! in Torpedo Theater, het kleinste theater en meest bijzonder en mooi theater van Amsterdam . Omdat het theater om de hoek is van Magazijn, waar Gijs, Angelo en Anne-Christine een Kerst Magazijn organiseren, liep ik even naar binnen voor een kerstgroet.
Ben ik dus verliefd geworden op een werk van Sjoukje Bierma. Mijn oog viel er direct op. Dol op delfsblauw, prinsessen en Vermeer met name Het Meisje met de parel. Alles in haar werk gecombineerd. Nu heb ik dus een kerstverlangslijstje.
Het was een mooie middag in het Torpedo Theater. Warm winters gloeiend en liefdevolle eenzaamheid. Een uitstekende combinatie.