dinsdag 18 december 2018

Mijn lievelings zaad

Ineens had ik zin in blauw garen. Tja, waar je mee omgaat word je mee besmet. Mariëtte Ciggaar gebruikt veel blauw, haar lievelings. Vandaag ging ik over op blauw en ineens lijkt mijn werk op het maken van droedels, fijn.
De pauw moest er ook van komen. Die stond al een tijdje op mijn verlanglijstje om te maken. Maar hoe dat simpel vorm te geven en het hing vast aan Dorien Tamis, alsof ik het voor haar gezin deed. Daar wilde ik even los van komen. Lukt natuurlijk niet, helemaal, maar wel trots als een pauw. Met het werk en mijn vriendinschappen.
Ook maakte ik een roodborstje, die kreeg een wild hoofd, want dat past bij een Robin. Kijk maar eens hoe ze zich door je tuin bewegen, en helikopters, zaad van de esdoorn en op de een of andere manier moesten daar zaadjes van de paardebloem bij, parachutes. Lekker wegblazen en een wens doen.