woensdag 22 augustus 2018

Vieren in het kwadraat

Wie luistert mijn apps af?!?!!? Gister was het nog op het nieuws en op twitter. Wat gebeurde er met het gesprek van Georgina Verbaan en haar matras? Vandaag app ik over vieren in het kwadraat, vier het leven vier keer en kort na de app knallen er party poppers met papier confetti op mijn stoep open.
Meteen op de feiten gedrukt. Want wil ik dat wel. Altijd maar vieren. Nee, niet als ik er niet op gewezen wordt. Ik zat met mijn nagels in het systeemplafond van mijn atelier en een hartslag van twee duizend slagen per minuut.
Bekomen van de schrik sluit ik mijn atelier-deur om het geluid wat te dempen om mijn nagels te sparen en in de overdekte fietsenstalling zie ik een paar jongeren het leven te vieren.
Het liefst geniet ik van de aanblik en gebeurt er niets met mijn hartslag. Mijn zenuwen zijn alleen nog niet gewend aan de geluiden van mijn nieuwe werkomgeving. Maar gelukkig na een minuut of wat kon ik achter de naaimachine weer rechte lijnen naaien.