zaterdag 4 augustus 2018

Nijntje en de brutale kat

Als je dan toch in een basisschool de muren van je nieuwe atelier schildert, dan ook met Nijntje grijs. Omdat het tijdelijke verhuur is bespaar ik op de kosten door in de voorraad oude verfbussen te kijken naar geschikte verf. Deze hadden we nog. Er zat net (niet) genoeg in voor de muur.
Het donkergroen had ik nog over van atelier in Schoorl en het wit over van atelier in Sint Maartensbrug.
Ik was aan het schilderen en had twee deuren tegen elkaar open. Ineens kwam er iets met geluid mijn atelier in lopen, vanaf de gang. . . . . Een kat, haha, met belletje, die loopt door de ene deur binnen en via mijn atelier door de andere deur naar buiten. Daar gaat ie zitten en wast zijn kont. Wat zijn ze toch grappig brutaal en wat een prachtig uitzicht. Met het geluid van André Hazes jr en optredens van lokale coverbands van Popweekend op de achtergrond geniet ik hier van het groen.
Straks is de voorraad verf op. Ik denk met zo'n ruimte en zo'n uitzicht. Ik blijf hier.