zaterdag 11 augustus 2018

Goud duifje

Hij vloog me zo tegemoet, een dikke duif. Ik was aan het schilderen en zag hem buiten naast mij landen. Rustig blijf hij zitten terwijl ik de muur nogmaals aan het witten was. Die permanente markers zijn er niet onder te krijgen. Dit was de laatste laag. Heel in de verte zie ik nog de pentekeningen staan.
Gezellig dacht ik, een duif zo vlak bij. Ik begin al aardig mijn thuis atelier te imiteren hier. Tot ik nog eens opkeek, want ik had het gevoel dat er meer ogen op mij gericht waren. Ja, wederom een buurtkat. Dit keer een grijze. Parmantig op zijn billen met z'n voorpootjes los van de grond keek hij me aan. Terwijl ik mijn fototoestel pak, smeert hij hem en gaat bij de zandbak zijn kont zitten likken. Haha, net als die andere kat van de buren, hoor ik hem denken, ik ben een eigenwijze kat.