vrijdag 30 december 2016

Verbinding, verlichting en KWF lampionnen

Vanmorgen half 8, ik reed naar de Afsluitdijk om het KWF te helpen om duizenden lampionnen te plaatsen. De ANWB was op, ik zette de radio wat harder, 3FM. Na het verkeer 'Bam! "Above the clouds of Pompeii"! werd ingezet. Recht getroffen in mijn hart'! 'Het langste weekend' overzicht was inmiddels bij 2014 aangekomen en ze draaide dit lied dat ik hoorde toen mijn lieve vriendin Mieke net was overleden en ik terug reed van het sterfhuis Haarlem. Het was nog geen twee minuten over half 8 en ik had de tranen al over mijn wangen lopen. Ik mis Mieke.
Daarna draaide het vrolijke 'Summer - van Calvin Harris' en dat klopte ook. Ik had Mieke in de zomer van 1994 op de Parade Amsterdam ontmoet. Het maakte me blij daar aan terug te denken.
Verder was het plaatsen van de lampionnen super mooi. Wel een heftig pittige gevoelens kreeg ik bij het lezen en schrijven van de namen. Maar zo mooi en liefdevolle gebaren. De tranen had ik 'gelukkig' al gehad in de auto. Ik kon, ook al bevroor alles er een paar keer zo'n beetje helemaal van af, enorm genieten van de dag op de Afsluitdijk, met mooie mensen om mij heen. 35 kilometer verbinding door verlichte lampionnen. Met als bonus, een van lampionnen gemaakt, groot hart.