maandag 26 december 2016

Ja! ik ga!

De winkel van Op in Schoorl is zaterdag gesloten. Gister en vandaag een groot deel van de boel al verhuisd naar Schagen. Het keramiek van Pauline Hoeboer zette ik nog eens op de foto. Wat ben ik toch fan van haar werk.
6 weken ombouwen. Dat zag ik vandaag weer terug. Van bezemkast met triplex gevel naar strak witte winkel. Wat is het toch mooi geworden. Nu het leeg is zag ik vanmiddag ook hoe mooi het meubilair is wat ik door mijn Marcel heb laten maken. Het is een hele mooie ruimte geworden. Jammer dat het niet groter is, of een directe verbinding met de kelder heeft, en dat het aan een (nog steeds) lelijk, grauw, verstopt en dood plein ligt.
Toen ik op de Paardenmarkt in Schoorl kwam dacht ik het daar op te knappen. Bomen, bloembakken, klimop, nieuwe look. Ik wilde er een aantrekkelijk plein van maken. Plannen had ik op internet al gezien. Prachtig nieuw ontwerp zag ik. De Rustende Jager bijvoorbeeld zou een soort Oranjerie worden. Prachtig! Ik zag het helemaal zitten. Ook dit deel van Schoorl zou gaan stralen.
Ik heb Schoorl leren kennen, en er gebeurd helemaal niets. Op alles is bezwaar. Alles blijft zoals het is. Handen af van Schoorl, want zij zijn tegen.
Gelukkig had ik de mogelijkheid om daar uit te kunnen stappen. Want wat ben ik voor! Join the team! Ik ben voor Ja! Zeg ik ook altijd als eerste antwoord: Ja!
Ben ik klaar voor nieuwe ja's? Zeker!
Het doet pijn. Maar het voelt heel fijn om me te gaan begeven met ja zeggers. Ja dansers. Ja doeners en ja vrienden. Ja! ik ga!