maandag 19 december 2016

Kroontjes aan zee

Nooit eerder vond ik kunstenares een mooie titel. Maar ineens viel hij goed. Ik denk vaak aan prinsen, prinsessen, koningen en koninginnen. Komt door de achternaam. Gister vond ik kunstenares ineens veel weg hebben van prinses. Lekker hoor kunstenares zijn.
Vanmiddag ging ik wandelen, om mijn hoofd in de natuur wat antwoorden te laten geven en kwam daar overal kroontjes tegen, en een van mijn favoriete bomen, de imperfecte. Ik zocht enorm naar de seintjes, en de symboliek, van waar mijn oog op viel. Lekker antwoorden afdwingen.
Zo stond ik even stil bij die imperfecte. Eentje die meegeeft en meebeweegt met de zeewind, en toch functioneert, en waarvan ik val op de imperfecte vorm.
En ik kwam ook nog witte mini geweien tegen, die ik al eerder in Zeist zag, en ook was het licht zo dat ik veel goud zag. Fijn prachtig en weer wonderlijk.
Morgen weer. Want een eenduidig antwoord is er niet. Zal die er zijn?
Anders geef jij hem even, aan mij.