zondag 7 juni 2015

Zee, mallen gekte en reünie van Lutma

Vanmorgen had Teun surf les bij DJUS en deed ik een rondje om de nieuwe lagune van Camperduin.
Deze week gietklei en mallen gekte. In 1996 studeerde ik af op de Lutma, AHK - Amsterdamse HogeSchool voor de Kunsten op ruimtelijk / plastische werkvormen en keramiek. Daarna ging ik naar de Rietveld academie, VAV en maakte ik installaties met video, foto's en borduurwerk.
In januari had ik ineens een idee voor een installatie met keramiek en gaf me bij Hoeboer Keramiek (van Pauline Hoeboer oud studiegenoot) op voor de workshop 'Gietmallen maken' door Esther van Groeningen.
Toeval wil dat ik vandaag een hele leuke reünie van de Lutma had.
Morgen ga ik gietklei aanmaken en gieten. Althans dat hoop ik. Want had ik het vorige week over ruimte maken in mijn atelier. Er staat nu een krat met een jonge kauw op mijn werktafel. Die was vrijdag tijdens het onweer de ouders kwijt geraakt. Plus dat ze bij de buren er twee muren uit slopen.... twee dagen vette herrie.
reünie Lutma


mijn werk keramiek AHK 1996