maandag 1 juni 2015

Genietmallen maken bij Hoeboer Keramiek

Dit weekend was ik in Den Haag voor een workshop gietmallen maken bij Hoeboer Keramiek, gegeven door Esther van Groeningen. Heerlijk was het! En wat een heerlijke stad!
Op de AHKunsten ben ik op keramiek afgestudeerd, en ben daarna naar de Rietveld academie gegaan en heb keramiek ingeruild voor video. Soms kriebelt de keramiek en zo gaf ik mezelf dit workshop weekend cadeau.
Zaterdag gingen we mallen maken en zondag porselein gieten in onze gemaakte mallen en bestaande mallen. Zo maakte ik bijvoorbeeld 2 port glaasjes voor Floortje en mij van de mal van mona toetje van Jeroen en het oortje van Esther.
Toeval was dat er dit weekend om de hoek het Design Kwartier festival was. We deden natuurlijk even een rondje, door de regen, dat was dan wel weer jammer.
Pauline Hoeboer was zelf met haar prachtig hand gedraaid werk, kannen, koppen en lepels, aanwezig bij Plant Power pop-up store van Veggie in Pumps. De vrouw die zich daar voorstelde heet Iris en op de site zie ik net dat de ander haar naam Roos is... hihi.
Van veel dingen werd ik blij dit weekend zo ook van de tekening muur van Makii.
Wordt vervolgd! want ik ik zie overal voortekens in, zie pijl omhoog naar het licht in de prisma en zelfs het gips lacht me toe, zie foto's.