zondag 21 juni 2015

Groot genieten aan de Grote Sloot

Vanmorgen was ik al vroeg aan het werk aan de Grote Sloot, Burgerbrug. Voor kunstroute Zijpe ben ik een installatie aan het maken. 27 juni is de opening. Wat is het daar prachtig! Ik ga nooit meer in een galerie exposeren. Oh nee grapje, beide. Ik ben daar zo gelukkig geweest vandaag. Het eerste draad dat is spande tussen de bomen was na 2 tellen al een goede plek voor de zwaluwen om even te landen. De pauw liep voor mijn 'oude' installatie langs, "Spring in de boom" hangt in de perenboom. Wat een feest. Ik dacht wat hoor ik? Vliegt er een Putter langs. Er staan veel Elzen op het erf en toen ik beter keek zag ik er meer. Zo ook eentje, goed in beeld in een dorre boom (iep ook nog eens).
En mijn werk is op zo'n mooie plek aan het water. Mijn dag was super mooi.
Ik las laatst over zalm, die terug zwemt naar zijn geboorteplek, een zware tocht, met goed gebruik te maken van hoe het water gaat, is het toch haalbaar. Toen herkende ik mijn eigen verhaal. Ik ben hier geboren. Terug gekomen en dat valt niet altijd mee. De klim terug naar Schagen is soms pittig, maar zie vandaag. Het is zeker de moeite waard geweest.