zaterdag 31 januari 2015

Ja, met foto Serieus Spelen op tv bij Fotostudio de Jong

Ja ! met mijn foto op tv. Het duurde even en wat ik donderdag op mijn blog schreef over dat ik dacht dat er geen hond zou kijken omdat 'Fotostudio de Jong' tegenover 'Wie is de Mol' geprogrammeerd stond werd op een pijnlijke manier verholpen. 'Wie is de Mol' werd niet uitgezonden en wellicht hadden we daardoor wel meer kijkers.
We werden gevraagd om een uur van te voren aanwezig te zijn, toen gingen we een tijd op zwart vanwege een man die ook wat zendtijd wilde, hij zei heel beleefd U tegen de bewaker van het NOB gebouw, dat vond ik opvallend aan zijn gijzeling. Tijdens het stukje zwart zat ik te hopen dat ik er nog bij kon blijven met mijn gedachte. Gelukkig haalde Wilfried de Jong foto's te voorschijn die hij niet bij 'De wereld draait door' had laten zien. Zijn foto's uit zijn jeugd. De afleiding hielp, ik was er weer en de uitzending ging toch live. Mazzel dacht ik, want ik ben jaren video-editor geweest en ik weet hoe groot de kans dan zou zijn eruit gesneden te worden. Live dus. Nu duimen dat mijn foto op D3 gekozen ging worden. Ja! Maar wat is dat? Wilfried gaat zitten twijfelen, ik moet er om lachen. Toch kiest hij hem. Dat was fijn. Ik zei mijn ding en hij zei ook nog aardige dingen over de foto. Top. Hier de link naar de uitzending. Volgende week weer. Al was het alleen al voor de adrenaline kick. Ik lag half de nacht wakker van de adrenaline en wellicht van het glaasje rode wijn, of was het toch Wilfried. Op tv komen is misschien wel als drugs. Het vroeg direct na de uitzending om meer.
Wilfried de Jong had gezegd dat hij die avond bij 'De Wereld draait door' was geweest, dus ik keek ook even naar uitzending gemist, en ja ook daar was mijn foto in het klein met al de andere foto's te zien en wel met Wim Pijbes als tafelgast. Tjonge wat een geluk.