dinsdag 6 januari 2015

Doei Mieke

Tjeeee, mijn lieve vriendinnetje Mieke Sandkuijl is 3 dagen geleden overleden aan de gevolgen van kanker en ik zit nu al twee dagen op de memory lane. Zo'n 5 miljoen foto's en iets minder filmpjes heb ik thuis zitten bekijken. Dat doet me goed. Ik voel me omarmt door het besef van veel mooie vrienden en herinneringen. Heerlijk om in die blije toestand te zitten.
Maar ik ga noooit !!! nee nooit meer naar de supermarkt. Kak! Ik ging wat andijvie halen voor het avondeten en toen draaide ze, natuurlijk, muziek. Twee dagen was ik tranenvrij. Maar wat heftig zeg om me te begeven in de 'echte' werkelijkheid, met muziek en mensen. Bah. De zin was 'hoe rook het Vondelpark vannacht?' (geen idee waar de tekst over gaat), maar het overviel me met verdriet en tranen. Gelukkig was de kassiere niet van plan om me aan te kijken, of ze deed het uit beleefdheid. Dus dat was fijn.
Na het eten weer lekker verder gegaan op de memory lane. Hier een selectie van ons samen: op de Parade, Paaspop, bowlen, bij geboorte van mijn dochter Teun, Het Danspaleis, inchoc ons chocolade avontuur, verkleden voor inchoc en voor de Paaspop bejaardenbingo. En zelfs om 3 uur in de nacht, na 16 uur werk, zittend tussen al het afval zag Mieke er nog stralend en mooi uit. Dank nogmaals Mieke. Wat was het mooi met jou.

3 juni 1969 - 3 januari 2015