zaterdag 26 oktober 2013

Ei ei ei ik ben zo blij

De film 'De nieuwe wildernis' over de natuur/de dieren in de Oostvaarders plassen gezien, prachtige beelden. Wat een mooie kleuren, mist en licht en luchten. Sommige teksten had ik liever in het Engels gehoord, denk ik. Er zaten teksten tussen, die ik alleen in het Engels ken, van de BBC natuurseries, daar kon ik niet zo heel goed aan wennen. Naast mij zat een vrouw, die naast een blinde man zat, althans zo leek het. Ze vertaalde alles wat ze zag naar woord: 'kijk een paard', 'een veulen', 'kijk hij gaat zwemmen', 'kijk een fuut'. Gelukkig was de stoel schuin voor me vrij en kon ik snel over de bank springen en haar commentaar ontvluchten. Verder dit weekend tapas gemaakt en gegeten, naar begrafenis, oppassen op galerie en ik ging naar een stik drukke rommelmarkt met super, super, oh zo'n fijne score: een hele berg prentenboeken. Ei ei ei ik ben heel blij. Morgen lekker bladeren en wellicht wel scheuren in mijn nieuwe aanwinsten.