dinsdag 28 juli 2020

Veel herinneringen in kleurplaatjes

Duizenden foto's te verwerken, wellicht straks duizend plaatjes geknipt. Dat zou een feest zijn. Het is in ieder geval heel meditatief en repetitief. Mijn oude Mac moest nodig opgeruimd, er zat weinig sap nog in die tweedehands appel.
Ik ga door heel wat belevenissen. Hele mooie. Ohwww wat verlang ik terug naar Portugal en Costa Rica. Wat is op reis zijn toch heerlijk voor je leven.
Ook niet zulke beste, zoals de verhuizingen van atelier en winkel van 2015 tot 2018. Twaalf verhuizingen in drie jaar tijd. Ik kreeg er spontaan pijn van in mijn nek. Of kwam dat van dagen achter de computer zitten selecteren en terug te vinden documenteren. Of van dat geknip in al die bladzijdes uit oude prentenboeken. Gelukkig is het knippen dan weer rustgevend en met een heerlijk vooruitzicht op het maken van nieuwe collages. Of misschien hou ik het wel zo. Gewoon een mooi bergje uitgeknipt papier. Ik hou wel van veel.