woensdag 21 november 2018

Perfectiorum Perfectioris

Ik heb werktijd. Heerlijk rust, hele ramen, alleen af en toe een man of twee die over het grasveld naar de bosje lopen om de slootkant te inspecteren. Verder tijd om te kunnen werken. Wat een genot. Ik pak terug waar ik was gestopt. Ik haal onaf of afgekeurd textiel werken uit de la en ga mer er mee warmlopen, op weg naar nieuw werk.
Joseph Cornell gebruik ik ook vandaag weer als inspiratiebron om aan de slag te gaan.
Vetplant, waar ik de naam niet van weet, blijkt een heuse laatbloeier. Ik voel me er wel mee verwant. Op de Media Academie zei ooit iemand tegen mij 'Jij hebt traag bloed'. Daar denk ik zo af en toe eens aan terug, dat hij gelijk heeft. Het komt goed. Langzaam op naar de sterren en daar voorbij. Met bladzijdes met teksten als 'Systematis Mundi' en Typus emendati et perfectioris' uit het boek over de zon, de maan, planeten en sterren op mijn bureau, schuifel ik naar de hemel.