maandag 19 november 2018

Borduren, fan, collage, werken

Als ik niet heel goed weet wat ik wil maken, schiet ik terug in wat ik al eerder deed. Assemblages, collages maken en Joseph Cornell. Van hem ben ik eeuwig fan.
Cornell was onder andere dol op ballet en reizen. Hij kon goed reizen, in zijn fantasie. Hij verliet, volgens mij, fysiek nooit zijn geboortedorp, hij vloog zeker wel op naar de sterren en daar voorbij. Zijn fantasie was naar mijn idee eindeloos.
Dus met hem in gedachte pakte ik een boek over het zonnestelsel en bladerde ter inspiratie wat. De cirkels inspireerde mij, en kijk eens naar de titel op het blad! "Zoeken naar de waarheid." Das toch een prachtig inspirerende zin.
Ik ging kruizen naaien. Doe ik ook graag, werken met kruizen. Tot de zon onder ging. Morgen verder op zoek naar de waarheid.