vrijdag 23 november 2018

Kraaiepootjes

Zulke bijzonder zoete, bittere, pittige smaken gegeten bij Choux, echt toveren met smaken. Het Groente Circus was top, maar dit was overtrof tof.
Wel een zelfconfrontatie met een pootje. Vanmorgen naaide ik ze en vanavond lag er eentje op mijn bord. Het was dan een eksterpoot en een kwartelpoot, toch bijzonder confronterend om iets waar ik in de ochtend gelukkig van word 's avonds op eet.
Merijn vroeg nog, is er iets dat je niet eet, ik zei geen lever, want ik ben niet zo van het vlees.
Bestel dan vegetarisch!!!roep ik nu naar mezelf. Ik eet flexitarisch en ik had moeite met dat pootje op één van mijn borden vanavond.
Als er een vogel plat gereden op de weg ligt kan ik daar al verdriet om hebben. Maar een stuk kipfilet door de soep vind ik heerlijk. Stom gedrag. Echt goed om bij Choux te zien wat je eet. Daar gaan de mannen vast minder vlees van eten. Ik zeker. Bravo! Leve de wonderlijk perfecte smaken van de kruiden en groente op je bord bij Choux.
Het past wel in de sfeer waar ik mee bezig ben in mijn werk, schoonheid en kwetsbaarheid. Daar vandaag in mijn atelier weer mee aan het werk. Fergie zong het al, en het gaat de afgelopen dagen door mijn hoofd "aren't we all just a little bit broken." De kwetsbaarheid van een een mens en de vleugel van een vlinder.