maandag 16 juli 2018

Lef hebben

Op uitnodiging van Sandra en Quinten, om te kijken of we misschien samen kunnen gaan werken, ging ik van huis richting Lef en Co. Het het idee en voornemen, en dat repeteerde ik ook, om niet direct overal ja op te zeggen. Zeg eerst nee of zeg dat je er nog even over na wilt denken.
Aan komen lopen van de parkeergarage Karperton, die niet naar vis stinkt, wat de naam doet vermoeden, wel naar pis. Maar dit terzijde. Aan komen lopen ben ik al enthousiast want Lef en Co zit midden in de oude binnenstad van Alkmaar. Wat vind ik dat toch mooi, die bouw. Volgens mij had ik echt in de middeleeuwen kunnen gedijen.
Naar binnen bij Lef en Co en de rust en serene schoonheid van de vilt expositie ervaar maken dat ik me direct al fijn voel. Als ik met Quinten naar de werkruimte achter de winkel loop zie ik hoe iedereen geconcentreerd aan het werk is. Heerlijk! Ik wil zo aanschuiven.
Ik krijg een hele toer en ben diep onder de indruk. Wat een toffe werkplek. De afspraak die ik thuis maakte overtrad ik duizend keer. Ik zei overal ja op en gelijk heb ik. Ja, ik wil graag samenwerken. Ik reed de auto voor de deur en laadde hem vol met ongebakken schalen. Die zijn inmiddels gebakken. De eerste stappen richting samenwerken zijn gezet. Lef en Co ol!